juliaskarp

juliaskarp

Livet som laktosintolerant

Kategori: Allmänt

För ett tag sedan upptäckte jag att jag ofta fick ont i magen efter ett glas mjölk eller två, så jag började använda laktosfria produkter och det funkade! Ibland brukar jag fuska (tyvärr) och det får jag betala för i slutändan. Så idag var en sån där dag då jag blev sugen på yoghurt, sagt och gjort så tog jag en skvätt och lite flingor - vilket jag sent kommer glömma!
Fy och usch vilka kramper jag fick, det var inte värt den där lilla tallriken med flingor och yoghurt, nae aldrig mer!
Så nu har jag bestämt mig att aldrig mer fuska med att äta produkter som innehåller laktos!

Nu lever jag livet som laktosintolerant - på heltid!
Dvs, jag söker efter the big F på mjölkprodukterna som står för - fri från laktos

Kommentarer

  • Malin säger:

    VALIO har de bästa produkterna !!! Ingen magsmärta då inte - jag lovar . Puss !

    2009-06-27 | 00:19:40
    Bloggadress: http://www.nogg.se/butterfly

Kommentera inlägget här: